Określanie celów i priorytetów w roli menadżera
Cel edukacyjny szkolenia
Szkolenie przygotowuje uczestników do formułowania, planowania, organizowania i kontrolowania celów własnych, pracowników oraz całego przedsiębiorstwa. Uczestnicy będą określać priorytety w wyznaczaniu celów, a także posiądą zdolność do ustalania i egzekwowania harmonogramów oraz terminów realizacji.
Ramowy program szkolenia
- Charakterystyka projektu, jako przedsięwzięcia organizacyjnego
- Typy projektów
- Niezbędne umiejętności i kompetencje
- Czym jest zarządzanie kryzysowe i zarządzanie w konflikcie a zarządzanie strategiczne -
podobieństwa, różnice, zasady i cele - Cechy działania zorganizowanego
- Zarządzanie strategiczne w praktyce
- Cechy dobrej organizacji działań
- Cele strategiczne i operacyjne
- Metoda SMART
- Zarządzanie przez cele MBO (Management by Objective)
- Umiejętność wyboru priorytetów – zależność działań
- Matryca Eisenhower-a
- Cykl Deminga
- Zasady określania zasobów
- Powiększanie zasobów i minimalizacja przeszkód
- Jak zwiększyć skuteczność realizacji planów dzięki posiadanym zasobom?
- Zasady i strategie (wsparcie i rozwój, delegowanie zadań, kontrola, organizacja, motywacja)
- Komunikacja procesowa wsparciem zarządzania strategicznego
- Zasady planowania
- Tworzenie planów bieżących i długoterminowych
- Kalendarz jako podstawowe narzędzie planowania
- Narzędzia do planowania strategicznego
- Techniki produktywności w realizacji zadań
- Jak poradzić sobie z prokrastynacją czyli “nie będę już odkładać nic na potem”
- Samomotywacja nie jest potrzebna jeśli znasz swoje “dlaczego”?
- Sposoby na skuteczne i szybkie realizowanie planów i zadań
Efekty uczenia się
Uczestnik po szkoleniu:
- Stosuje wiedzę z zakresu zarządzania efektywnością przedsiębiorstwa
- Definiuje zasady doskonalenia przedsiębiorstwa
- Rozumie zasady osiągania efektywności działania z uwzględnieniem relacji nakładów i efektów
- Integruje działania operacyjne z potrzebami i strategią organizacji
- Planuje i przeznacza zasoby w tym zasoby personalne na osiągnięcie wymagających celów
- Określa problemy i bariery, które mogą wpłynąć na jakość osiąganych rezultatów i celów oraz projektuje rozwiązania
- Prawidłowo ocenia stopień realizacji celów przez pracowników, oraz egzekwować ich wykonanie
- Minimalizuje ryzyko osiągania założonych celów i rezultatów, poprzez podjęcie odpowiednich działań wyprzedzających
- Patrzy perspektywicznie na wyniki, szczególnie w średnim okresie czasu, i podejmuje odpowiednie działania, na przykład przeciwdziałając działaniom konkurencji
- Odpowiedzialnie i rzetelnie wykonuje swoją pracę
- Podejmuje inicjatywę w działaniu
- Kieruje się motywacją do osiągania celów
- Brak szczególnych wymagań wstępnych.
- Szkolenie z elementami warsztatu.
- Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji.
- Szkolenie z możliwością dofinansowania.
Czas trwania szkolenia:
2 dni
Szkolenia eventun
Pomocne linki
Kontakt
Łącko 877
33-390 Łącko
733-250-358
szkolenia@eventun.pl