Określanie celów i priorytetów w roli menadżera


Cel edukacyjny szkolenia

Szkolenie przygotowuje uczestników do formułowania, planowania, organizowania i kontrolowania celów własnych, pracowników oraz całego przedsiębiorstwa. Uczestnicy będą określać priorytety w wyznaczaniu celów, a także posiądą zdolność do ustalania i egzekwowania harmonogramów oraz terminów realizacji.

2022-03-27_22h05_41

Ramowy program szkolenia

  • Charakterystyka projektu, jako przedsięwzięcia organizacyjnego
  • Typy projektów
  • Niezbędne umiejętności i kompetencje
  • Czym jest zarządzanie kryzysowe i zarządzanie w konflikcie a zarządzanie strategiczne -
    podobieństwa, różnice, zasady i cele
  • Cechy działania zorganizowanego
  • Zarządzanie strategiczne w praktyce
  • Cechy dobrej organizacji działań
  • Cele strategiczne i operacyjne
  • Metoda SMART
  • Zarządzanie przez cele MBO (Management by Objective)
  • Umiejętność wyboru priorytetów – zależność działań
  • Matryca Eisenhower-a
  • Cykl Deminga
  • Zasady określania zasobów
  • Powiększanie zasobów i minimalizacja przeszkód
  • Jak zwiększyć skuteczność realizacji planów dzięki posiadanym zasobom?
  • Zasady i strategie (wsparcie i rozwój, delegowanie zadań, kontrola, organizacja, motywacja)
  • Komunikacja procesowa wsparciem zarządzania strategicznego
  • Zasady planowania
  • Tworzenie planów bieżących i długoterminowych
  • Kalendarz jako podstawowe narzędzie planowania
  • Narzędzia do planowania strategicznego
  •  Techniki produktywności w realizacji zadań
  • Jak poradzić sobie z prokrastynacją czyli “nie będę już odkładać nic na potem”
  • Samomotywacja nie jest potrzebna jeśli znasz swoje “dlaczego”?
  • Sposoby na skuteczne i szybkie realizowanie planów i zadań

Efekty uczenia się

Uczestnik po szkoleniu:

  • Stosuje wiedzę z zakresu zarządzania efektywnością przedsiębiorstwa
  • Definiuje zasady doskonalenia przedsiębiorstwa
  • Rozumie zasady osiągania efektywności działania z uwzględnieniem relacji nakładów i efektów
  • Integruje działania operacyjne z potrzebami i strategią organizacji
  • Planuje i przeznacza zasoby w tym zasoby personalne na osiągnięcie wymagających celów
  • Określa problemy i bariery, które mogą wpłynąć na jakość osiąganych rezultatów i celów oraz projektuje rozwiązania
  • Prawidłowo ocenia stopień realizacji celów przez pracowników, oraz egzekwować ich wykonanie
  • Minimalizuje ryzyko osiągania założonych celów i rezultatów, poprzez podjęcie odpowiednich działań wyprzedzających
  • Patrzy perspektywicznie na wyniki, szczególnie w średnim okresie czasu, i podejmuje odpowiednie działania, na przykład przeciwdziałając działaniom konkurencji
  • Odpowiedzialnie i rzetelnie wykonuje swoją pracę
  • Podejmuje inicjatywę w działaniu
  • Kieruje się motywacją do osiągania celów
 
  • Brak szczególnych wymagań wstępnych.
  • Szkolenie z elementami warsztatu.
  • Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji.
  • Szkolenie z możliwością dofinansowania.
 

Czas trwania szkolenia:
2 dni