Skuteczne techniki sprzedaży i obsługi klienta


Cel edukacyjny szkolenia

Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego i skutecznego prowadzenia sprzedaży i obsługi klienta, z wykorzystaniem nowoczesnych technik sprzedaży. Podczas warsztatu uczestnicy nauczą się pozyskiwać nowych klientów, docierać do osób decyzyjnych, planować wizytę handlową, budować relacje z klientami, diagnozować potrzeby klienta, prezentować ofertę językiem korzyści, argumentować i radzić sobie z obiekcjami oraz finalizować transakcje.

6

Ramowy program szkolenia

  • Z jakich etapów składa się proces sprzedaży
  • Omówienie wszystkich etapów
  • Najważniejsze aspekty podczas poszczególnych etapów
  • Najczęstsze błędy we wszystkich etapach
  • Zasady komunikacji
  • Metody komunikacyjne w sprzedaży
  • Metaprogramy w sprzedaży
  • Jak dbać o emocje klienta
  • Praca z przekonaniami klienta
  • Rozbijanie wątpliwości
  • Efekty psychologiczne, które przeszkadzają w sprzedaży
  • Przedstawienie technik
  • Kiedy je wykorzystywać
  • Praktyczne zastosowanie technik sprzedaży
  • Najczęstsze obiekcje
  • Metody radzenia sobie z nimi
  • Zmiana klienta z reklamacją na fana
  • Typy sprzedawców
  • Jak dobrać typ sprzedawcy do swojego charakteru
  • Jak wykorzystywać efektywnie swoje atuty w sprzedaży

Efekty uczenia się

Po szkoleniu uczestnik:

  • Skutecznie pozyskuje nowych klientów.
  • Planuje swoją pracę, umawia spotkania i przygotowuje się do nich.
  • Wzbudza zaufanie po stronie klienta.
  • Bada i diagnozuje potrzeby klienta.
  • Prowadzi perswazyjne prezentacje handlowe skoncentrowane na dostarczeniu klientowi rozwiązania.
  • Operuje w rozmowie z klientem językiem korzyści, opartym na zdiagnozowanych potrzebach.
  • Skutecznie radzi sobie z wątpliwościami, obawami i zastrzeżeniami klienta.
  • Diagnozuje etap w procesie sprzedaży i dostosowuje do niego własne działania.
  • Stosuje metody i techniki sprzedaży skupiające uwagę i budujące zobowiązanie do działania u klienta
  • Stosuje techniki obrony ceny, negocjacji i finalizowania transakcji.
 
  • Brak szczególnych wymagań wstępnych.
  • Szkolenie z elementami warsztatu.
  • Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji.
  • Szkolenie z możliwością dofinansowania.
 

Czas trwania szkolenia:
2 dni