Social media, jako narzędzie budowania marki i pozyskiwania Klientów


Cel edukacyjny szkolenia

Szkolenie przygotowuje uczestników do skutecznego wykorzystania mediów społecznościowych, kanałów w komunikacji z klientami i innych narzędzi marketingu internetowego w promowaniu firmy.

iphone-3579240_1920

Ramowy program szkolenia

  • Specyfika i istota mediów społecznościowych
  • Aktualne trendy
  • Najczęstsze powody kiepskiej jakości profili
  • Analiza potrzeb uczestników (czy robili wideo, czy mają fanpage, co tworzą do internetu itd)
  • Jak prowadzić profil prywatny aby był naszą wizytówką?
  • Jak za darmo skierować klientów na fanpage?
  • Jak skonfigurować fanpage aby był ciekawszy niż inne z branży?
  • W jaki sposób pisać, aby zrobić to szybko i skutecznie?
  • Sposoby na łatwe wyróżnienie się w branży.
  • W jaki sposób rozmawiać w komentarzach aby zachęcać do angażowania się Jak często i w jakich godzinach publikować?
  • Pomysły na wpisy - czyli co Twoi fani będą chcieli chętniej “klikać”?
  • Jak działać na grupach dyskusyjnych - najskuteczniejsze darmowe narzędzie reklamowe?
  • Jak mierzyć skuteczność Fanpage, czy liczbą like, czy komentarzy, czy zasięgiem?
  • Dlaczego przycisk Promuj Post to zły pomysł?
  • Pytania i wątpliwości uczestników?
  • Zasady działania portalu.
  • Założenie profilu.
  • Konfiguracja podstawowych informacji.
  • Różnice pomiędzy Facebookiem a Instagramem.
  • Działanie NewsFeed, Insta Stories, wiadomości prywatnych i komentarzy.
  • Pomysły i gotowe strategie działania na przykładach uczestników.
  • Błędy i złe praktyki innych użytkowników - jak nie dać się nabrać.
  • Poprawna konfiguracja i połączenie Facebook Instagram oraz Managera Firmy
  • Przegląd krok po kroku podstaw narzędzia reklamowego.
  • Praktyczne uruchomienie 2 podstawowych kampanii, wraz ze wskazówkami jak je monitorować.
  • Inspiracje dopasowane do potrzeb uczestników, na przykładzie ich branży.
  • Rozbudowane możliwości systemu reklamowego (remarketing, remarketing dynamiczny, niestandardowe grupy odbiorców, reklama do bazy telefonicznej, bazy mailowej, reklama do osób oglądających nasze wideo, reklama po geolokalizacji itp).
  • Raportowanie, czyli kiedy kampania reklamowa działa, a kiedy nie.
  • co pytać agencję reklamową podczas współpracy.
  • Jakich zachowań należy unikać w prowadzeniu social media w firmie.
  • Ile kosztują przeciętnie usługi reklamowe na rynku i jak wybrać rozsądnie?
  • Pomysły na publikacje
  • Lista najskuteczniejszych darmowych narzędzi dostępnych online.
  • Omówienie sposobów tworzenia treści
  • Lista darmowych serwisów pomocnych w pozyskaniu materiałów i inspiracji.

Efekty uczenia się

Po szkoleniu uczestnik:

  •  Rozróżnia i tworzy profile w różnych mediach społecznościowych.
  • Definiuje podstawowe pojęcia dotyczące mediów społecznościowych.
  • Unika najczęściej pojawiających się błędów w social media.
  • Tworzy treści zgodne z zasadami copyright.
  • Określa grupy docelowe i strategie komunikacji w social mediach.
  • Wykorzystuje narzędzia do tworzenia grafiki.
  • Analizuje wskaźnik skuteczności w mediach społecznościowych.
 
  • Brak szczególnych wymagań wstępnych.
  • Szkolenie z elementami warsztatu.
  • Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji.
  • Szkolenie z możliwością dofinansowania.
 

Czas trwania szkolenia:
2 dni